Keresés ebben a blogban

2015. szeptember 30., szerda

4. Szülési forgatag

Azért fura látni egy gyermek kibújását az anyaméhből. Sokszor eszembe jutott, hogy hogyan is fér ki egyáltalán. Valahogy fizikai képtelenségnek tűnt, de mivel nem Panni az első kisgyermek a világon ezért el kell fogadni, hogy működik. Én erről a részről nem is kívánok tőbbet írni, max annyit, hogy nagyon megható volt látni a kis feje búbját amint próbálja kipréselni. Sokszor bekönnyezett a szemem.

Szóval kibújt Panni, és megláttam kis nyálkás testét. Lekezelték a köldökzsinórt és vitték a kezelőbe rögtön. Az egyik aszisztens szólt, hogy apuka menjen fotózni a kisbabát. Mit mondjak nem kellett kétszer mondani. Spuri utánuk. Nos, a kezelő az tulajdonképpen a szülőszobák előtere. Semmi különös, csak egy asztalka, vizcsap, csövek.
 Picit lemossak a babát, megtörlik, de csak nagyjából. Az a jó, ha még marad rajta némi cucc. Jót tesz a bőrének állítólag. Ha ez megvan, beviszik az édesanyjához, ráfektetik kicsit a hasára had gyönyörködjön benne kicsit a mami is. Amíg Judit gyönyörködött, addig engem az orvos faggatott. Egyeztettünk néhány adatot, hová visszük haza, de annyira meg voltam hatódva, hogy csak nyeltem nagyokat és alig tudtam kinyögdécselni a szavakat. Kérdezte Juditom telefonszámát, amit vágok fejből, de most azt se tudtam megmondani mennyi a körzetszám. Szóval a remegő kezemmel kikerestem a telefonomból és bediktáltam. Bementem én is vissza a szülőszobára, közöltem Juditta, hogy minden rendben van, kapott puszit is.
Közben jött a doki és nekikezdett a varrásnak. A szétvágott gátat össze kell varrni. Addig a babát kiviszik vissza a kezelőbe és kezdődik a horror. Vékony csövet dugnak a baba szájába, orrába, ezzel szivatják ki a benn maradt, oda nem kellő dolgokat. Olyan mélyen dugják a csövet, hogy én rögtön rosszul lettem, el is fordultam azonnal, persze illedelmesen megkértek, hogy ne is vegyem fel. Mitmondjak, amit véletlenül felvettem belőle azt is kitöröltem rögvest. Kapott szemcseppet, és a szájaba valami kis folyadekot. Doktorbácsi kérdezte, hogy mi lesz az újszülött neve. Istenem, de jó volt kimondani először életében a nevét. Kovács Anna Ilona. Még most is meghatódom miközben írom e sorokat. 

Bepelenkáztak, felöltöztették, becsavarták egy pokrócba majd a kezembe nyomták a gyereket, hogy vigyázzon rá apuka, nyugodtan üljön le arra a kis székre ott a kezelőben és sirjanak hangversenyt azok a gyerekek. Volt ott egy másik apuka is akinek két perccel hamarabb született a babája. Pannikám sírogatott, ahogy kell, Barbika, a másik baba, (egyébként egy kórterembe kerültek) síri csendben várta sorsát. Mindez a műtő bejáratánál folyt ahol ki be járkáltak a doktorok, aszisztensnők és egyfolytában mondogatták: micsoda hangverseny lesz itt mindjárt... Pannikám próbálkozott is, de csaknem talált partnerre. (Azt mondják ilyenkor az a jó, ha sír a baba) 
Szóval mikor odanyomták hozzám, azt úgy tették mintha egy kiló kenyeret adtak volna a kezembe a boltban, vigyázzon rá apuka, és már el is szeleltek onnan. Jajj Istenem, hogy kell ezt a gyereket fogni. Próbáltam ellesni a másik apuka tartását. Ránézésre elég stabilan és szépen fogta. Hamar rájöttem, hogy marhára nem így kell fogni azt a gyereket, hanem pont fordítva. Nekem a tenyeremben volt a fejecskéje és végigfeküdt az alkaromon. Nem mondom hogy nem kezdett zsibbadni a kezem, de nem foglalkoztam vele, hiszen Pannikám tartottam a kezemben. Csak néztem, néztem és gondolom bárgyú meghatottsággal mosolyogtam rá és még mindig meg voltam hatva. Nyeltem a könnyeim. Szóval a másik apukától próbáltam ellesni a fogást és elkezdtem forgatni a kezeim közt, elhelyezni úgy ahogy a másik is fogta. Szerintem jól sikerült, ránézésre egyformán fogtuk.

Az újszülöttet kórházi ruhába öltöztetik, kórházi plédbe csavarják. Nem lehet rá saját ruhát adni. A mi plédünk elég kicsi volt, ráadásul mint egy deszka lap. Nem hiszem, hogy kényelmes és hatásos volt. Próbáltam becsavarni az egész testét, de a nagy baba nem fért bele. Szerencsémre Emőke jött minket keresni és mondtam neki, hogy szerintem hozza a kis takaróját és csavarjuk át a babát. Én nem vagyok nagy anyagszakértő, de a két takaró közt ég és föld volt a különbség. Tartani is másabb érzés volt. Emőke is csak mosolygott egyfolytában, kérdeztem, hogy akarja e fogni kicsit? Naná, hogy igen, szóval átadtam neki is kicsit. Nemsokára szólt a doki, hogy kész a varrás, mehetünk be Judithoz.

Nincsenek megjegyzések: