Keresés ebben a blogban

2015. szeptember 28., hétfő

2. A születésnap

2015.09.28.
Eljött ez a nap is. Hónapok óta vártuk. Juditom jobban bírta a terhességet mint ahogy számítottam rá. Ügyes volt. Meg kell, hogy dicsérjem. Persze voltak nehéz pillanatok, nemegyszer kellett tolnom felfelé a harmadik emeletre. (Csak erdekességképpen harmadiknak hívják, de valójában a negyedik, mert a földszinten garázsok vannak, így felfelé shiftelődik mindenki.)
Szóval, mivel a hét végén nem bújt ki Pannink ezért úgy volt megbeszélve a dokibácsival, hogy hétfőn reggel fél nyolcra itt vagyunk a kórházba és megindítják a szülést. 
Telt ház van kéremszépen. Kicsit várni kell a szabad szülőszobára. Előttünk egy igen nagy család egyik pereputtya hozta világra kisfiát, amit a család a népcsoportjukra jellemző vehemenciával fogadott. Fotó fotó hátán, ki be járkálás a szülőszobára. Örültem mikor elmentek és lett annyi helyünk, hogy kényelmesen leüljünk. Mellesleg a szülőszobára és annak előterébe csak úgy szabad bemenni, ha lábzsákot húz az ember a lábára. Ezt ők is betartották, sőt annyira védték a tisztaságot, hogy ki be járkáltak benne anélkül, hogy levették volna. Ki az erkélyre cigizni, le a büfébe.... Akkor vette csak le amikor visszajöt és ismét be kellett mennie az szülőszobára. Meg is jegyezte:  -Jauaaaaahjjjj, há én meg levettem a nyloncipőt.... Jaaaaaaa.... . De nem volt gond, mert a ferje, jó férj módjára megengedte neki, hogy bemenjen cipőben. 

Azt mondta dokibácsi, hogy jók Judit adottságai a szüléshez. Ha beindulnak a fájások 2-3óra alatt meglesz a bébi. Először ujra magzati szívhangot néztek, majd végre megkaptuk a szülőszobát. Most van túl a beöntésen és a fürdésen. Várjuk a burokrepesztést. Jelenleg 11 óra van.

Jött egy pár, ikreik lesznek és elfolyt a magzatvíz, de nincsenek fájások. "Gyorsan kikapják belőle a gyerekeket és azután jönnek burkot repeszteni.

11:30 megtörtént a burokrepesztés. Felkerült ismét az NST-re 15 percre.

11:45 jelenleg Emőke van benn a szülőszobán vele, de messengeren tartjuk a kapcsolatot. Most írta, hogy elkezdődtek a fájások. Idézem: rohadtul fáj. :)

12:20 Bejött egy kedves nővérke, ránézett a gépre és megállapította, hogy a gyermek remekül van. Én is néztem a gépet, ami egy papírcsíkot tolt ki magából miközben mindenféle hullámos vonalak voltak rajta. Na jó, aki ért hozzá annak könnyű megmondani mi a helyzet. Nekem leginkább az impulzus reflexió elvén működő hibahelykereső műszerem képernyőjére emlékeztetett. Simán láttam a görbéken, hogy a földkábelben, vagy a légkábelben van e a hiba, hol van az elosztó és mennyire van a köpont. :) Mindenkinek más a szakmája, mindenki mást lát ezekben  a görbékben. Eközben egyre erősödnek a fájások Juditomnál és az anyukája próbálja nyugtatni: A babának se könnyű... mire Juditom: Igen, de legalább nem fog rá emlékezni.

12:30 Jött egy Spanyolajkú szülésznő-gyakornok, vagy ilyesmi aki marha kedves volt, levette az NST-t és kérdezte Juditot, hogy akar e sétálni. Természetesen "nem" volt a válasz. Miért is akarna? Hihetetlen fájdalom vam a hasában, folyik a magzatvíz és az erőt is tartogatni kell, szóval egy no, thanks-szel simán leszerelte. Mint az később kiderült, nem igazán kérésnek kellett volna lennie, hanem parancsnak, mert rövid időn belül jött a magyarajkú szülésznő és seperc alatt lábra teremtette Juditot és már sétáltunk is. Kell ez a séta, mert a gravitáció a barátunk, sokat segít babának-mamának egyaránt. Mondjuk nem igazán nevezhető sétának amit előadott, hiszen a fájások azok csak jöttek jöttek és állva azért elég nehéz elviselni. Na de ott voltam vele én is és Emőkenagyi is. :)

12:40 Bejött a doktorúr, Gyopár doktor. Nagyon jó fej én is nagyon kedvelem, a kollégái csak Gyopinak hívják. Szeret vicceskedni és hihetetlen profi, Mindig közölte, hogy épp mi történik és mi a következő lépés. Elkezdett mindenféle orvosi szavakkal dobálózni én meg csak bólogattam mint aki érti. Az biztos, hogy a méhszáj annyira nyitva volt már, mint azoknál akik már legalább 5-6 órája vajúdnak. Elvileg könnyű és gyors szülés lesz. A doki szerint három és négy óra közt meg is születhet a kis betyár.

15:44 Eddig nem volt időm írni a felgyorsult események miatt, de örömmel jelenthetem, hogy 14:25-kor megszületett Kovács Anna Ilona, azaz Panni. Még mindig remeg a kezem, pedig már több mint másfél óra telt el. Ha csak visszagondolok a pillanatra, akkor is könnyezni kezd a szemem, mindezt a meghatottságtól és az örömtől. Szomjas vagyok, korog a gyomrom, most jut eszembe, hogy egy kis szendvicsen és pár korty teán kívül még ma nem nagyon vettem magamhoz táplálékot, de bármi is a helyzet megérte a szenvedést. Szenvedést??? Áááá ez semmi ahhoz képest amit Juditom érzett. Vegyük úgy, hogy nem is szóltam. Ááááá, most nem tudok többet írni. Most hozták vissza és szoptatni "tanítják" megőrülök annyira kis aranyos. Holnap folytatom. Ma már szeretném a CSALÁDOMMAL tölteni a hátralévő időt.

Nincsenek megjegyzések: